image
Абай Кунанбаеву 175 лет
image
75 лет Великой Победе
image
25-летие конституции РК

image

Сөйлеу және оқу — өте күрделі құрылымдық шеберлік.

Оқу дағдысын қалыптастыру

Сөйлеу және оқу  — өте күрделі құрылымдық шеберлік.

Мидың әртүрлі бөліктері оқудың сәттілігіне жауап береді. Балалар ақымақ немесе жалқау болғандықтан емес, жоғары психикалық функциялардың дамуында ішінара ауытқулар болғандықтан нашар оқиды.

Бұл дұрыс емес екенін түсіну және күшті байланыстардың арқасында әлсіз сілтемені сақтау маңызды.

Баланың ұйқысы болмауы керек немесе мағынасын оқып, түсіну үшін тым қозғамауы керек.

Оқу қиындықтары реттеу, бағдарламалау және басқарумен байланысты. Бұл импульсивті, ұқыпсыз, тыныш балалар.

Оқуға деген қызығушылық оқырман саналы оқуды еркін меңгерген және оқудың танымдық мотивтері дамыған кезде пайда болады.

Сондықтан, оқуды үйрете отырып, біз сонымен бірге балаларға оқуды тыңдауға және алынған ақпаратты тереңірек түсіну және пайдалану үшін ауызша сөйлеуді қолдануға үйретеміз.

Дислексия.

Дислексия-бұл оқу дағдыларымен байланысты ауру. Мұндай дағдыларды қалыптастыруға қатысатын кейбір психикалық функциялармен проблемалар туындаған кезде, бала мәтінмен жұмыс жасау кезінде қиындықтарға тап болады.

Дислексияның әртүрлі түрлері бар.

Реттеушілік.

— Өткізеді әріптер, буындар , сөздер.

— Тыныс белгілерін дұрыс орналастырмайды.

— Жасайды қате зейінсіздігінен.

— Буындарды қайталайды, қосымша қосады.

— Дұрыс емес жерде үзіліс жасайды.

Балаларда тіпті қарапайым мәтіндерді түсіну қиынға соғады. Жалпы, бала мәтінді мұқият оқымайтын сияқты. Ол мәтінді оқи алады, содан кейін кейбір нақты бөлшектердің сипаттамасын сұрағанда, бала жоғалады, өйткені бөлшектер оның назарынан тыс қалған сияқты. Бұл балалармен жұмыс істеу үшін реттеу мен зейінді дамытуға көп көңіл бөлу керек.

Фонемалық.

* Дыбысқа жақын дыбыстарды, әріптерді ауыстыру(есту таңдауы)

* Айтуға жақын дыбыстарды ауыстыру (T/P, T/C, T/K) (кинестетикалық таңдау).

Сырт қарағанда кеңістік.

* Дауысты дыбыстарды өткізіп жібереді , ауыстырады.

* Әр түрлі сөздерді бірге жазады.

* Қағаз парағына бағдарлау қиын.

* Сөздің визуалды бейнесін есте сақтамайды.

* Жолды ұстай алмайды (әріптердің өлшемі мен көлбеуін байқамайды).

Баланың жетістіктері мен қателіктерін мұқият бақылау оқуды үйренудегі қиындықтардың нақты себебін анықтауға мүмкіндік береді.

Зейінді, визуалды немесе есту қабілетін дамыту үшін қандай тапсырмаларды енгізу керектігін түсіну керек.

Оқу дағдысы қалай қалыптасады.

Бұл екі техникалық параметр бойынша жүреді: жылдамдық және дұрыстық. Оқу тәсілі де маңызды.

1-ші сыныптың соңында балаларды оқу техникасы минутына орта есеппен 20-25 сөзден тұруы керек. Бірінші сыныпқа келген балалар қазірдің өзінде оқып жатыр, олар үшін бұл оңай талап. Бірақ бірінші сыныпта «нөлден» оқуды үйренетін балалар, олар үшін жоғары талап жеткілікті. Сондықтан оқу жылдамдығына, қателер санына ғана емес, сонымен бірге баланың жасаған қателіктерін сандық талдауға, ол қалай оқитынына және оқылған мәтінді қаншалықты түсінетініне назар аударған дұрыс.

Жаңадан келген оқырман бір немесе бірнеше әріптерді бірден қабылдайды. Тәжірибелі оқырман сөзді, бірнеше сөзді немесе сөйлемді қабылдай алады.

Оқырман тәжірибесі неғұрлым аз болса, бала оқыған нәрсеге жиі оралады, өйткені оның жадында үлкен көлемді сақтау қиын.

Үшін ұқыпты сканерлеу көзқараспен мәтін керек:

— Мәтіннің басын таңдай білу.

— Жолды солдан оңға қарай қадағалаңыз.

— Бір жолдан екінші жолға дәл өту.

Оқу дағдысын қалыптастыру кезеңдері.

— дыбыстық және әріптік белгілерді игеру. Оқу бірлігі-әріп.

— тегіс буынды оқу. Оқу бірлігі-буын.

— оқудың тұтас қабылдауы. Қарапайым сөздер толығымен оқылады. Полисиллабикалық және таныс емес сөздер-мақал-мәтел.

— синтетикалық оқу. Толық сөздер мен сөздер тобын оқиды. Балалар бұл деңгейге 3-4 сыныптарда көшеді.

Балаларды оқуға қалай ынталандыру керек.

— Қарапайым мәтіндерді ұсыну.

— Оқуды ынталандыру.

— Өз үлгісімен шабыттандыру.

Үшін жетістіктер мен сүйіп оқу, сұрауға болады олардың жаза өз тарихы, иллюстрациялар құруға өткізілді. Сіз олармен энциклопедиялар, блогтар, комикстер оқи аласыз. Балаңызға оқыған нәрселері туралы көбірек айтуға мүмкіндік беріңіз. Міндетті түрде-өз үлгіңізбен шабыттандырыңыз.

                                                                                               Бастауыш сынып мұғалімі — Жұмажан З.Қ..

Версия для слабовидящих
Версия для слабовидящих